Prawie 34 tys. osobowych elektryków (w tym hybryd plug-in) zarejestrowano do tej pory nad Wisłą – podał Instytut badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To stan na koniec września br., a dane zaczerpnięto z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).
Najpopularniejszymi autami elektrycznymi w Polsce w klasie Premium są BMW serii i3, 3 oraz 5, zajmujące odpowiednio drugie miejsce wśród aut w pełni elektrycznych oraz drugie i trzecie miejsce wśród najpopularniejszych hybryd plug-in.
Ciekawa jest też liczba punktów ładowania. Jak podał Urząd Dozoru Technicznego (UDT), pod koniec lipca w kraju funkcjonowało prawie 1,3 tys. stacji ładowania, na których było blisko 1,6 tys. ładowarek.
Łączna liczba punktów ładowania (a więc wszystkich wtyczek, także w domach prywatnych czy zamkniętych obiektach) przekroczyła nieznacznie 3 tys. (w tym 2.3 tys. ogólnodostępnych) .
Samar wskazuje przy tym na nierównomierne rozmieszczenie ładowarek. Prawie połowa z 380 polskich powiatów (głównie na południowym wschodzie i na północnym zachodzie) nie ma nawet jednego ogólnodostępnego punktu ładowania samochodów elektrycznych.
Jeździcie elektrykami, hybrydami plug-in?
Jakie wrażenia z codziennej eksploatacji tych pojazdów?
Wrócilibyście do pełnej benzyny / diesla?
fot. Rathaphon Nanthapreecha / Pexels