Oto mocno limitowane BMW 3.0 CSL!
Sześć cylindrów w rzędzie, skrzynia manualna, napęd na tylne koła – „to pryncypia BMW M” jak wyjaśnia bawarski producent. Dzięki technologii TwinPower Turbo, serce BMW 3.0 CSL generuje aż 560 KM / 550 Nm – najwięcej w historii sześciocylindrowych BMW M z homologacją drogową.
Do tego aktywny dyferencjał M, karbonowo-ceramiczne hamulce M z tarczami 400/380 m, mieszane koła (20 cali z przodu i 21 z tyłu), obniżona masa m.in. poprzez zastosowanie karbonowych foteli M, dopracowana aerodynamika, historyczne malowanie ///M-Sport…
Nowy model czerpie pełnymi garściami z wyścigowej wersji BMW 3.0 CSL, która – prowadzona m.in. przez Nikiego Laudę i Hansa-Joachima Stucka – wygrywała inauguracyjny sezon Mistrzostw Europy Samochodów Turystycznych w 1973 r. Sukces powtórzyła jeszcze pięciokrotnie w latach 1975-79.
Sama nazwa CSL to skrót od „Coupé, Sport, Leichtbau” – sportowe coupe o lekkiej konstrukcji 🏁 Modele te od zawsze rozpalają wyobraźnię miłośników BMW i nowa seria nie jest tu wyjątkiem.
W rocznicowym roku BMW wypuściło na rynek także modele M4 CSL, M3 Touring, M2 oraz XM. BMW 3.0 CSL to ostatni produkcyjny akcent jubileuszu. Powstanie w sumie tylko 50 sztuk tego auta. Wszystkie już znalazły nabywców…
Jak się Wam podoba współczesna wersja BMW 3.0 CSL?