Biznesowy sedan urósł i to znacznie. Generacja G60 jest 8.5 cm dłuższa, 3.3 cm szersza, 3.5 cm wyższa i ma o 2 cm większy rozstaw osi niż poprzedniczka G30.
Ba, nowe BMW jest dłuższe od serii 7 gen. E38 w podstawowym nadwoziu. Mowa o sedanie; wersja Touring zostanie pokazana w przyszłym roku.
BMW G60 otrzymało ostre rysy nadwozia, acz obeszło się bez kuracji szokowej jak w przypadku serii 7 (G70) – reflektory mają kształt typowy dla BMW (zrezygnowano z laserów, pojawiły się matrixy LED) no i… nie ma bobra w grillu!
BMW G60 to „jeszcze lepsza prezencja i elegancja niż seria 3” a jednocześnie „większa dynamika i więcej sportu” niż w serii 7 – tłumaczą nowy look „piątki” Bawarczycy.
We wnętrzu pojawiły się duże ekrany (cyfrowe zegary 12.3 cala oraz ekran centralny 14.9 cala) z najnowszą odsłoną systemu iDrive 8.5 z QuickSelect (szybszy dostęp do najczęściej używanych funkcji systemu) czy Sky Lounge – nowy ogromny panoramiczny dach (81×83 cm).
Nowa „piątka” będzie też sama zmieniała pasy ruchu i włączała kierunkowskazy… trochę się zeszło z tą innowacją ,bo jak wiadomo kierowcy BMW tychże nie używają.
Nowe BMW 5 G60 będzie oferowane w Europie w odmianach:
▪ benzynowych (520i, 530i, 540i xDrive)
▪ diesla (520d, 520d xDrive)
▪ hybrydowych (530e, 550e xDrive)
▪ elektrycznych (i5 eDrive40, i5 M60 xDrive)
Którą wybierzecie?
Jak się Wam podoba nowe BMW serii 5 (G60)?
fot. BMW