Nowy Land Crusiser (250) będzie miał mocno kanciaste nadwozie – powrót do korzeni po obłościach ostatnich generacji – z modułową konstrukcją przodu, która pozwoli lepiej dopasować akcesoria (np. wyciągarkę, kamery).

Auto ma oczywiście stały napęd na cztery koła, sztywny most z tyłu, ale też większy skok zawieszenia i rozłączany stabilizator przedni. Te nowości mają poprawić trakcję w terenie, ale też wpłynąć na komfort przemieszczania się po asfalcie.

Japończycy zdecydowali się na oryginalny zabieg… różnicując wygląd wersji na rynki północnoamerykański (okrągłe światła) i europejski (prostokątne). Przy czym europejczycy… też będą mogli kupić wersję amerykańska, ale tylko w limitowanej do trzech tysięcy sztuk odmianie First Edition.

Auto urosła względem poprzednika (492 cm długości, 198 cm szerokości i 187 cm wysokości). Będzie dostępne z dwoma i trzema rzędami foteli.

Model dostał też zupełnie nowe silniki, w tym premierowo układ hybrydowy.

W Europie dostępny będzie wyłącznie diesel 2.4 litra 1GD-FTV (204 KM, 500 Nm); w przyszłym roku dojdzie miękka hybryda. W USA oferowany będzie benzynowy silnik T24A-FTS, od początku wspomagany napędem hybrydowym (330 KM, 630 Nm). Obie wersje będą współpracować z 8-biegowym automatem.

Z kolei w Europie Wschodniej i Japonii oferowany będzie benzynowy silnik 2.7 litra (2TR-FE) o mocy 163 KM / 246 Nm.

Wnętrze nowego Land Cruisera to chyba udany kompromis współczesności i klasyki – są duże ekrany, ale też fizyczne przyciski panelu klimatyzacji. Trzystrefowa klima czy wentylacja foteli to już wyróżniki modelu – najdroższego w gamie Toyoty.

Toyota pokazała także uproszczoną i przeklasyczną wersję Land Cruiser 70 (J7). Tak jak prosili klienci, w samochodzie prawie niczego nie zmieniono – „tylko to, co niezbędne”, jak podkreśliła Toyota, akcentując utylitarny charakter modelu (doszedł m.in. automat).

W przypadku modelu 70, Japończycy zdecydowali się na lifting technologiczny, bo konstrukcja auta praktycznie nie zmieniła się od 1984 roku (m.in. dwa sztywne mosty, nietknięta deska rozdzielcza, klasyczne zegary, możliwość startu z drugiego biegu)…

Jak się Wam podoba nowy Land Cruiser?