31 LIPCA 2023 to ostatni dzień przyjmowania zamówień na fabrycznie nowego Dodge’a Challengera oraz Chargera z silnikami V8 HEMI. Produkcja obu modeli zostanie zakończona do 31 grudnia tego roku.

Na pożegnanie z kultowymi modelami i silnikiem, Dodge oferuje niemal wszystkie kolory i całe wyposażenie dostępne dla Challengera i Chargera w ostatnich latach (linia Jailbreak) a także siedem modeli specjalnych, odwołujących się do historii marki (seria Last Call, w tym ponad 1000-konny Challenger SRT Demon 170) .

W ubiegłym roku Dodge pokazał koncept elektrycznego Chargera Daytona Banshee… ale to nie to samo – tłumaczą miłośnicy marki żegnając kultowe V8 Hemi, które przegrało z downsizing’iem, elektryfikacją i ekologią…

Oczywiście, fabrycznie nowe Challengery i Chargery jeszcze przez dłuższą chwilę będą dostępne jako auta stockowe w salonach Dodge’a na całym świecie, ale jeśli będziecie chcieli zakupić te kultowe muscle car’y, nie skonfigurujecie już auta pod siebie…

Przyszłość spalinowego Challengera i Chargera pozostaje niewiadomą, bo Dodge nie ogłosił jeszcze czy zamierza kontynuować produkcję aut z silnikami V6 Pentastar i czy zamierza wprowadzić do tych modeli najnowszy silnik 3.0 R6 Bi-Turbo Hurricane, który zapowiedziano w dwóch wariantach mocy (Standard & High Output).

Niewiadomą pozostaje również przyszłość modelu Durango, ale ten model także straci silnik V8 Hemi wskutek definitywnego zamknięcia lini montażowej tej jednostki.

Będziecie tęsknić? My na pewno… Należy się spodziewać wzrostu popytu na Chargera i Challengera V8 Hemi na rynku wtórnym…