Holding Stellantis pochwalił się nowym wcieleniem kultowego modelu RAM 1500 na rok modelowy 2025. Wizualnie zmieniło się niewiele, za to prawdziwa rewolucja dokonała się pod maską popularnego pickupa!

Po 22 latach produkcji, RAM – podobnie jak Dodge i Chrysler, czyli pozostałe marki Chryslera, który od niedawna tworzy holding Stellantis razem z grupami PSA i Fiat – rezygnuje z silników V8 Hemi: tak w podstawowej odmianie 5.7 jak i doładowanej kompresorem 6.2!

Od przyszłego roku RAM 1500 będzie napędzany wyłącznie silnikami 3.0 R6 Twin-Turbo Hurricane w dwóch wersjach:

  • Standard Output (424 KM, 635 Nm) z maksymalnym uciągiem przyczepy do 5.2 tony i ładownością 866 kg;
  • High Output (545 KM, 706 Nm) z maksymalnym uciągiem przyczepy 4.9 tony i ładownością 621 kg.

Spekuluje się, że mocniejsza odmiana ma w naturalny sposób zastąpić najmocniejszą odmianę TRX, która znika z katalogu RAMa w grudniu tego roku.

Pod maską RAMa 1500 A.D. 2025 i późniejszych, montowany będzie także silnik 3.6 V6 Pentastar z technoligą eTorque (308 KM, 465 Nm) – to takie jankeskie mild hybrid, z maksymalnym obciążeniem na przyczepie 3674 kg oraz ładownością 1043 kg.

Wszystkie te jednostki będą sparowane z wyśmienitym, ośmiobiegowym automatem ZF 8HP oraz napędami na dwa i cztery koła, z opcjonalną szperą tylnego dyfra (dostępne będą przełożenia 3.21, 3.55 oraz 3.92) oraz zawieszeniem pneumatycznym.

NAJWAŻNIEJSZĄ NOWOŚCIĄ jest odmiana Ramcharger – elektryk oparty o nową platformę STLA z płasko montowaną baterią oraz tzw. range extenderem – silnikiem spalinowym 3.6 V6 Pentastar (177 KM) w roli generatora energii dla silników elektrycznych.

Ramcharger będzie wyposażony w dwa silniki elektryczne – 340-konny z przodu i 323-konny z tyłu, z czego ten pierwszy będzie automatycznie rozłączany przy niskim obciążeniu układu napędowego. Samochód będzie pobawiony klasycznego wału napędowego, zbytecznego w tej konstrukcji.

Nowy model ma mieć baterię 92 kWh pojemności i będzie ona mogła być doładowywana z gniazdka 145 kW. Przy ponad 100-litrowym zbiorniku paliwa, łączny zasięg Ramchargera ma przekroczyć 1100 km…

Ramcharger pociągnie przyczepę do 6.3 tony i zabierze na pakę prawie 1200 kg. Przy tym, będzie naprawdę szybki – jak na pickupa, bo sprint do setki potrwa tu mniej niż cztery i pół sekundy!

—————–

Nowe będą też wnętrza RAMa 1500!

Tradycyjna linia specyfikacji jankeskiego pickupa – Tradesman, Big Horn/Lone Star, Laramie, Rebel, Limited Longhorn oraz Limited – poszerzy się o dodatkowa odmianę Tungsten, w której będzie można wybrać sobie wyposażenie z każdej z pozostałych specyfikacji i jeszcze bardziej podwyższyć poziom luksusu w aucie!

Dojdą takie opcje jak m.in. masaże, skóra premium, szczotkowane aluminium, kryształy we wnętrzu, dwie ładowarki bezprzewodowe smartfona, nagłośnienie Klipsch Reference Premiere Audio (23 głośniki, ponad 1200W), ekran centralny 14.5 cala, ekran pasażera 10.25 cala (ze złączem HDMI), kolorowy head-up display, jazda autonomiczna 2 poziomu…

… a to tylko część udogodnień RAMa 1500 Tungsten!

Jak się Wam podoba nowy, elektryczno-hybrydowy RAM 1500? Kupicie? Będziecie tęsknić za bulgotem ośmiu cylindrów?