Na pokładzie nowy kokpit, czerpiący z nowego designu bawarskiej marki (zapoczątkowany linią iX) – z wirtualnym kokpitem 10,25 cala, ekranem multimediów o przekątnej 10.7 cala oraz… zminimalizowaną liczbą fizycznych przycisków do obsługi nowego iDrive 8. BMW 2 Active Tourer będzie pierwszą serią aut spalinowych z tym systemem.
Nadwozie to znana, acz większa bryła – względem poprzednika auto urosło 32 mm na długości, 24 mm na szerokości i 21 mm na wysokości. Z regulowaną o 13 cm kanapą tylną, ma się to przełożyć na więcej miejsca dla pasażerów Active Tourera.
Zwiększona o 25 mm z przodu i 26 mm z tyłu szerokość osi z kolei ma poprawić prowadzenie auta.
W aucie mamy nowe reflektory i lampy, przeprojektowane zderzaki oraz kontrowersyjne, bo duże (dla niektórych po prostu przerośnięte) nerki. W atrapie chłodnicy umieszczono zaś aktywne klapy redukujące opór powietrza.
Bagażnik w wersjach benzynowych będzie miał 415 litrów, diesla – 470 litrów (pochylając oparcie do kąta prostego będzie można zyskać dodatkowe 90 litrów przestrzeni). Przy złożonej kanapie pojemność bagażnika rośnie do 1405 / 1455 litrów (w zupełnie nowej wersji plug-in do 1370 litrów). Standardowa będzie elektryczna klapa, a także kamera cofania i PDC.
W opcjach znajdą się m.in. skórzana tapicerka Vernasca z podgrzewanymi przednimi fotelami, adaptacyjne reflektory LED, panoramiczny dach, nagłośnienie Harman/Kardon, adaptacyjny tempomat czy adaptacyjne zawieszenie M w wersji M Sport (na zdjęciach). Do wyboru będą koła 17 i 18 cali.
Zupełną nowością będzie system kamer wewnętrznych, dzięki którym przez aplikację będzie można podglądać np. jak spakowaliśmy się na wyjazd wakacyjny. Użytkownicy iPhonów otrzymają też opcję cyfrowego kluczyka.
W sumie nowe BMW 2 Active Tourer ma być oferowane w 11 kolorach podstawowych i 5 wersjach wyposażenia (w tym aluminium i drewno).
Na start dostępne będą 2 benzyniaki oraz 1 diesel – wszystkie z siedmiobiegowym dwusprzęgłowym automatem oraz technologią Mild-Hybrid (dodatkowe 19 KM):
▫️ 220i – półtoralitrowy trzycylindrowy silnik o mocy 170 KM
▫️ 223i – z czterocylindrowym 2.0 o mocy 217 KM
▫️ 218d – z dwulitrowym dieslem 150 KM
Latem 2022 roku do oferty dojdą dwie hybrydy plug-in, obie z napędem AWD xDrive (piąta generacja napędu eDrive):
▫️ 225e – ze skumulowaną mocą 245 KM
▫️ 230e – ze skumulowaną mocą 325 KM
Naładowanie akumulatorów do pełna potrwa 2,5 godziny. Bezszelestnie przejedziemy do 80 km.
Pierwsze egzemplarze BMW 2 Active Tourer wjadą do europejskich salonów w marcu 2022 r.
Jak Wam się podoba nowa seria 2?